Jättiläiskalmari

Koko/tyyppi

Valtava eläin (vedeneläjä)

Kestonoppia

12n8+18 (72 kp)

Aloite

+3

Nopeus

Uinti 80 j (16 ruutua)

Panssariluokka

17 (–2 koko, +3 Ket, +6 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 14   

Perushyökkäys/paini   

+9/+29

Hyökkäys

Lonkero +15 lähitaistelu (1n6+8)

Täyshyökkäys

10 lonkeroa +15 lähitaistelu (1n6+8) ja puraisu +10 lähitaistelu (2n8+4)

Tila/ulottuma

15 j/15 j (lonkerolla 30 j)

Erikoishyökkäykset

Puserrus 1n6+8, harjaantunut tarttuminen

Erikoisominaisuudet   

Mustepilvi, vesisuihku, hämäränäkö

Laistot

Sitk +9, Ref +11, Tahto +5

Kyvyt

Vma 26, Ket 17, Ruk 13, Äly 1, Vii 12, Kar 2

Taidot

Havainnointi +11, Kuuntelu +10, Uinti +16

Valtit

Jaksavuus, Kestokyky (2), Sitkeähenkisyys, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lauhkeat vedet

Järjestäytyminen

Erakko

Haasteluokitus

9

Kehittyminen

13–18 KN (Valtava); 19–36 KN (Suunnaton)

Tasolisä

Jättiläiskalmarin ruumis on yli 20 jalan pituinen. Jättiläiskalmarit ovat kyltymättömiä syömäreitä, jotka käyvät lähes kaiken kohtaamansa kimppuun.


Taistelu

Vihollinen voi hyökätä jättiläiskalmarin lonkeroita vastaan hajotusiskulla niin kuin ne olisivat aseita. Kullakin jättiläiskalmarin lonkerolla on 10 kestopistettä. Jos jättiläiskalmari painii jotakin kohdetta vastaan lonkerolla, jota vastaan suoritetaan hajotusisku, se suorittaa saamansa vapaahyökkäyksen yleensä jollakin toisella lonkerolla. Yhden lonkeron katkaisu tuottaa 5 pistettä vaurioita olennolle itselleen. Jättiläiskalmari vetäytyy yleensä taistelusta, jos se menettää neljä lonkeroa. Katkaistut lonkerot kasvavat takaisin 1n10+10 päivässä.

Puserrus (Po)

Jättiläiskalmari voi tuottaa 1n8+6 pistettä vaurioita aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin.

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta jättiläiskalmari voisi käyttää tätä kykyään, sen on osuttava viholliseensa (joka voi olla minkä kokoinen tahansa) lonkero­hyökkäyksellään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa.

*Jättiläiskalmari saa rotuhyvitystä +4 painitesteihinsä.

Mustepilvi (Po)

Jättiläiskalmari voi suihkuttaa kerran minuutissa ilmaistoimintona 20 × 20 × 20 jalan kokoisen pikimustan mustepilven. Pilvi luo täydellisen näkösuojan, ja kalmari suihkuttaakin sen yleensä paetakseen kehnosti sujuvasta taistelusta. Pilvi peittää kaiken näkyvyyden alueellaan.

Vesisuihku (Po)

Jättiläiskalmari voi puristaa sisuksistaan vesisuihkun ja liikkua sen avulla taaksepäin kerran kierroksessa 320 jalkaa. Tämän kyvyn käyttö on täyskierrostoiminto. Kun jättiläiskalmari liikkuu vesisuihkun avulla, sen on kuljettava suorassa linjassa mutta se ei altistu ilmais­hyökkäyksille.

Taidot

Jättiläiskalmari saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.